Apr 19, 2008

屠杀是人类最原始的暴力

闲逛ptt时不小心连接到。看了里面的内容后,勾起了我那时的回忆-悲愤的情绪。

http://blog.icxo.com/read.jsp?aid=17444&uid=3644#

虽然有乡民反映说有些照片并不是那时候的。不过,我敢跟你肯定,那些砍人头的是真的!因为那时的我看到的其中一篇报道的插图就是了!除了恶心,我更觉得悲愤,我记得那时我气到哭了。

那群没人性,没脑,活着浪费空气,米粮,土地的王八旦!!!还有那该死,没用的政府!连自己国家的子民(还是为国家带来建设的那一群)都保护不了(还是根本不想保护?),这种国家真是够了!

我满意外看到那些留言-没想到部分中国人会在乎我们这些海外炎黄子孙。就我所知,我的中国朋友可分得清了,我还记得那时他说的一句话,“管你什么事?你又不是中国人。”直接地,把我从小视中国为我的故乡、我的根的想法彻底磨灭。不过我不怪他,因为那是他受的文化带给他的想法;这并不影响我继续喜欢中国-那孕育了千年文化的古国,我的祖先的源头-的心。但我不会把自己归类于任何一国。我没那个兴趣。我比较有兴趣的是我是什么人,很高兴我是华人!

note:
I wouldn't say, there is no possibility that Chinese of Indonesia may be one of the main factor leading the happening of the disaster 98's in Indonesia. In fact, those Indonesians living in the LOWER class do not satisfy to their lifestyle while others, Chinese are mostly the richest in Indonesia. Moreover, as mentioned by an article I read in the past, it stated that most Indonesians would like to have a Kampung life as before rather than a modern lifestyle. So, development brought by Chinese could be the main WORRY to those PIGs thus leads to that disaster. On the other hand, they may be the victims too - been bullied by their Chinese bosses etc. In the end, they fought up. I don't know. BUT no matter what the reason is, KILLING especially to those armless, is a superb damn thing.

有胆就去单挑实力相当,一样有武器的壮丁呀!奸辱妇孺-跟入侵他国的日本侏儒有何不同?

Honestly, violence, sometimes, is unavoidable. Well, from here, you know I am not peacemaker in this kind of issue. I always believe that LOVE is the strongest power in this world. However, at the same time I also have a faith in 以暴制暴. BUT, the precondition is you should fight with the oen who is of equal strength, or stronger than you. Bullying the weak is so unbearable. It did not prove that you are strong, but DAMN BRAINLESS MORON - in this case, they prove it very well.

May Buddha bless those injured, been tortured, and died.